Ile powinny kosztować Banery Google?

Tanie banery Google?

Ile powinny kosztować banery Google? Cena uzależniona jest właściwie tylko od jednego parametru – umiejętności grafika, który realizuje dany projekt.

W internecie można znaleźć oferty od kilkudziesięciu (sic!) złotych za szeroki zestaw kilkunastu rozmiarów banerów po oferty kilkudziesięciokrotnie droższe. Kto tu kogo próbuje zrobić w balona i skąd taki rozstrzał jeżeli chodzi o ceny banerów internetowych?

Temat można by zamknąć już na wstępie prostą analogią obuwniczą - byłoby to jednak zdecydowanie zbyt proste...
Źródło fotografii butów: Wikipedia, autor: Normal Phobic.

Prawda jest taka, że zdecydowanie bliższy zdrowemu rozsądkowi jest biegun droższy – kompleksowe zaprojektowanie i wdrożenie zestawu banerów Google, zwłaszcza animowanych banerów html, to – przy naprawdę sprawnym “klikaniu” – kilka godzin pracy. Pracy polegającej zarówno na kreatywnym projektowaniu, jak i żmudnym i czasochłonnym przygotowywaniu poszczególnych rozmiarów reklam. Jeżeli grafik nie specjalizuje się w takich realizacjach, a zależy mu na zachowaniu wysokiej jakości, to taka sama praca zajmie mu przynajmniej 2x razy więcej czasu. Stąd górne widełki cenowe, które naprawdę nie biorą się z kapelusza.

Skąd oferty skrajnie tanie? “Seba, Ty umiesz całkiem ładnie w tym fotoszopie skleić zdjęcie z tekstem. Dodamy logo, guzik żeby kliknąć i pięć dyszek w kieszeni”. Można i tak.

Pytanie, czy takie podejście to nie przepalanie pieniędzy wydawanych w Google? Koszt wykonania banerów to przecież ułamek budżetu, który wydajesz na reklamę w Google – decyzja o oparciu całości o brzydkie choć tanie grafiki wydaje się mocno bezsensowna, nawet z punktu widzenia Poznaniaka. To tak jakby kupić piękne mieszkanie i umeblować je meblami wyszperanymi na śmietniku. Niby można i niby jest nawet jakaś oszczędność, ale efekt jest odwrotny od pierwotnie zamierzonego.

Z drugiej strony, cały urok kampanii w Google Ads polega na tym, że można je prowadzić z symbolicznymi budżetami, a ich efektywność jest w dużej mierze po prostu skalowalna. Po co małemu reklamodawcy drogie banery? Niby można wyjść z założenia, że lepsza jakaś reklama niż żadna. Zastanawiam się jednak, czy mając opcję umieszczenia reklamy swojej firmy na samochodzie jeżdżącym po mieście zdecydowałbym się na zardzewiałe kopcące cinquacento, czy też może wydał parę złotych więcej i zainwestował w coś, co nie będzie obciachowe? Tym bardziej, że do jednego i drugiego samochodu będzie trzeba lać benzynę i płacić kierowcy…
 
Wracając do banerów Google – moim zdaniem reklamy tego typu nie mogą być przesadnie drogie. Zbyt wysoka cena może podciąć skrzydła osobom, które mają ambicję podchodzić do tematu kreatywnie i z polotem – prowadzić aktywny marketing w internecie i wspierać reklamami graficznymi bieżące akcje sprzedażowe swojej firmy. I w tym momencie wchodzę ja (oczywiście cały na biało) z produktem prezentującym jakość z górnej półki i cenami z dolnej połowy stawki. Skąd one wynikają? Zajmuję się tylko i wyłącznie tego typu realizacjami i jestem w nich, nieskromnie mówiąc, bardzo sprawny. Stąd cena, która w moim mniemaniu powinna być akceptowalna dla większości przedsiębiorców, również tych oglądających każdą złotówkę z dwóch stron.
 
Tanie banery Google? To moja propozycja, która nie gubi jednak z pola widzenia kwestii najważniejszej – jakości!
Ile powinny kosztować Banery Google?
5 (100%) 2 votes